2011. május 19., csütörtök

Arakawa Under the Bridge

Nos, a napokban sok zh-m volt és volt, hogy alig aludtam pár órát (valahogy a hatását még most is érzem), de volt időm egy kicsit animézni. Vagyis úgy döntöttem, hogy genetika helyett megnézem az Arakawa Under the Bridge című alkotást. Nem is tudom mit kerestem, de amikor megláttam az anime témájánál az őrültség, pszichológia, bizarr, elborult, vígjáték és a többi számomra vonzó jelzőt, rögtön tudtam, hogy látnom kell. Kb. 20 perc múlva már néztem is. 
Komolyan mondom, az összes eddigi általam viccesnek ítélt animét magasan verte. Az Arakawa magas szintre vitte a hülyeséget és az ember ötpercenként könnyezve röhög. Azt hiszem, utoljára az Ouran-nál nevettem sokat, de az is már évekkel ezelőtt volt. Egyébként nagyot néztem, amikor meghallottam Nino hangját, ugyanis a seiyuu Sakamoto Maaya, aki Haruhi hangját is adja.



Az opening olyan színes és zagyva (a szöveg is), hogy tökéletesen illik a történethez. Nagyon eltalálták ^^ Ráadásul nagyon édes és kedves hangja van az énekesnek. Lehet, hogy elfogult vagyok... Az ending hát... most megint nyálas leszek, de egy másik nagy-nagy-nagy-nagy kedvencem két remek endingjét is ők éneklik -> ez tuti az Univerzum műve :D Az ending után pedig mindig be van szúrva egy élőszereplős trailer  az egyik szereplőről :D

A történetet nem írom le, azt itt is elolvashatjátok (link), elég annyit megemlíteni, hogy a főszereplő srác (aki szerintem szintén flúgos) a saját hülyeségének köszönhetően bekerül egy olyan társaságba, ahol senki sem normális. Ezt konkrétan úgy kell érteni, hogy a híd alatt, ahol ezek az "emberek" élnek, egy külön világ van. Egy kis társadalom, ahol a legkülönbözőbb pihentagyúak tökéletes boldogságban élnek egymás mellett. Rengeteg humoros szituáció, nem is idézgetek, nézzétek meg.
No de ami engem különösen megfogott és a kedvenceim közé emelte ezt az animét, az a néhány komoly gondolat minden epizód elején. Kis túlzással mondhatnám, hogy az egyik részben valahogy úgy magával ragadott egy mondat, mint még soha. Kinek mit jelent az ésszerűség? Persze így látatlanban semmit sem jelent, de aki látta, az tudja mire gondolok. Folyamatosan azon járt az agyam, hogy az alkotók zsenik... Értelmetlen hülyeség és nevetés, sajnáljuk ahogy a főszereplőt kicsinálják, de a végén arra jutottam, hogy én is így akarok élni. Ne értsétek félre, nem egy híd alatt, hanem ilyen szabályok szerint. Vajon mi lehet a gond, ha ennyire vonzónak látom az ilyesmit...? Az egész abnormális, mégis olyan jó. Nagy igazságok vannak benne és egyáltalán nem látom elcsépeltnek. Ilyen nagy hatással még a már említett Honey and Clover volt rám, a kínlódó egyetemistákkal.
Szóval nekem egészen fantasztikus élmény volt. Aztán lehet, hogy csak ízlés kérdése és hogy sok kedvencem már így is benne volt, de tényleg elgondolkodtató.
És igen, jön a folytatás!! Jeeej! :Đ

Mint figurafüggő, rögtön nekiláttam a keresgélésnek. Ahogy az várható volt, PVC figura nem létezik belőlük, csak garage kits... Többféle van, majdnem mindegyik más gyártótól. Sajnos nem nagyon tudok róluk írni, mert semmi info nincs róluk a neten. Írtam már az Animeland-nek, de egyelőre csend van. Bizakodom azért, és nem fogok róluk lemondani. 
Abban biztos vagyok, hogyha sikerül is beszerezni őket, nagyon nagyon sokáig fognak még arra várni, hogy a polcomon állhassanak. Se gyakorlatom, se felszerelésem :D Nem is baj, a lényeg, hogy a kezemben foghassam őket. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése